Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

maandag 13 april 2015

Hoe ik mijn nagels doe

Hey allemaal!

Ik ga jullie laten zien hoe ik meestal mijn nagels lak. Dit verschilt natuurlijk wel qua kleur en patroon, maar dit is de basis. Meestal blijft bij mij de nagellak ongeveer 1 week mooi (genoeg) zitten. Lees snel verder! <3



  



Ik gebruik 3 soorten nagellak: base coat, gewone nagellak en top coat. De base coat die ik gebruik komt van de HEMA, de gewone nagellak van essence (Kruidvat) en de top coat die ik gebruik is van Rimmel (te koop bij Etos of Kruidvat). Als je de nagellak eraf haalt, zie je vaak dat je nagel wat verkleurd is. Dat voorkom je door base coat te gebruiken. Deze base coat zorgt er ook voor dat de ribbeltjes op je nagel weer vlak worden. Top coat zorgt ervoor dat je nagellak langer blijft zitten en een mooie glans krijgt. 






Eerst breng ik base coat aan. Dit doe ik één laagje, meer is niet nodig.


Als dat goed is opgedroogd, breng ik de gewone nagellak aan. Deze is van essence en heet: 40 Play with my mint. Te koop bij de Kruidvat voor € 1,89. 




Ik heb hier één laagje aangebracht. Ik deed hem vrij dik, maar het is beter om 2 dunne laagjes aan te brengen. Daardoor beschadigt de nagellak minder snel. 


Dotting Tool

Op mijn ringvinger wilde ik ook nog een gestipt patroon aanbrengen. Dit kan je doen met een stempeltje of met een dotting tool




Als je het met een stempeltje doet, moet je nagellak op het patroontje doen. Je veegt het dat in de gleufjes met een soort harkje. Daar druk je dan het stempeltje op en dan weer op je nagel. 




Ik gebruikte een dotting tool omdat ik dat wat sneller en gemakkelijker vind. Je kan ook zelf een dotting tool maken. Het enige wat je nodig hebt is een potlood en een spelt. Je prikt je spelt in het gummetje van het potlood en klaar!



 Dan een laagje top coat.





Om het sneller te laten drogen kan je quick dry druppeltje erop doen. Deze komt van de Hema voor  € 3,50. 


Dit is dan het uiteindelijke resultaat!




Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Liefs,

Anne




2 opmerkingen: