Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

zaterdag 11 april 2015

Fotografie

Hooii,

Vandaag ga ik een aantal foto's laten zien die ik zelf gemaakt heb. Ik maak helemaal geen professionele foto's, maar toch vind ik het heel erg leuk om te doen! Ik zal bijvoorbeeld vertellen hoe ik dat deed en waar ik op gelet heb tijdens het maken van de foto. Vaak maak ik foto's met mijn iPhone, omdat dat gewoon snel en gemakkelijk is. Maar soms vind ik het ook leuk om het met een grote camera te maken. Dat doe dan met de spiegelreflexcamera: Canon EOS 550D. Al deze foto's heb ik met mijn iPhone gemaakt.






Deze foto heb ik pas nog gemaakt. Ik stond bij het raam en zag dat het zonlicht mooi door de luxaflex scheen. Ik nam de foto uit een andere hoek zodat er ook diepte in zou zitten. 



Nog een raamfoto, haha! Hier geldt hetzelfde als voor de vorige foto. Het zonlicht scheen mooi door de boom buiten naar binnen. Vaak worden foto's minder mooi als je ze tegen de zon in maakt. Maar als de zon juist centraal staat geeft het wel een cool effect.




Deze foto heb ik in de London-Eye gemaakt. Deze foto vind ik wel speciaal, omdat het uit een rare hoek is gemaakt en je ook in de weerspiegeling van het raam iets ziet. 




Deze foto heb ik afgelopen zomer gemaakt. Ik zat op de grond en vond dat die sombere herfstkleuren (?) wel mooi stonden bij mijn witte All-Stars. Je ziet duidelijk de textuur van de grond en toch ook diepte door dat blaadje achterin. 



Dit is wel een heel bijzondere foto... Je weet namelijk niet zo goed wat er nou precies op staat. Deze foto is ook eigenlijk per ongeluk gemaakt, maar ik vond hem wel cool! 




Deze foto heb ik afgelopen kerst van mijn kat gemaakt. Ik vond dat hij mooi zat, zo met die kerstboom op de achtergrond. Dit is alleen niet een hele scherpe foto, omdat ik hem met snapchat gemaakt heb. 




Deze foto heb ik van mijn vriendin gemaakt. We waren in Utrecht en vonden dat die fiets en lantarenpaal mooi bij elkaar stonden. Er zaten veel felle kleuren in die de foto minder mooi maakte, dus daarom is hij in zwart-wit. Toen we deze foto bewerkten vonden we het wel leuk om er een 'artwork-plaatje' op te doen. Deze foto hebben we bewerkt met filtergram.


Deze foto heb ik ondersteboven gemaakt. Ik vond het wel een cool effect geven. Ook de felle kleuren bij elkaar vond ik wel tof. 




Dit is onze buurkat, Tijgertje. Hij woont zo'n beetje in onze tuin. Hij zat mooi in het zonnetje, maar stond net op toen ik de foto wilde maken. Uiteindelijk vond ik de foto toch wel goed gelukt omdat de foto op de hoogte van de kat is. En omdat het lijkt alsof de kat net verder gaat lopen. 





Deze 2 foto's heb ik op Vlieland gemaakt. Ze lijken een beetje op elkaar. Ik vond dat ze beide wel een mooie diepte en achtergrond hebben. Ook zie je bij de onderste foto de schaduwen van de wolken. 
 Deze foto heb ik ook vanuit de London-Eye gemaakt. Ik heb hier niet echt over nagedacht. Ik zag dit gewoon, en dacht: Dat moet ik vastleggen!




Bij deze foto is het me gelukt om de London-Eye en de BigBen op één foto te krijgen. Ik vond het mooi omdat de rivier je er echt naartoe laat stromen. De wolken vond ik ook een mooi effect geven, daar stond de camera ook scherp op. Ik vind het mooi dat je de London-Eye en de BigBen dat in het donker daaronder ziet. 

*deze foto's zijn gemaakt met mijn iPhone*

Liefs,

Anne


_____________________________________________

Geen opmerkingen:

Een reactie posten